تبلیغات
نیلوفرانه

قالب وبلاگ


نیلوفرانه
بسراغ من اگر می ایید...... 
نویسندگان
نظر سنجی
بنظر شما کدام یک از مطالب وبلاگ بهتر از سایر مطالب است؟








پیوندهای روزانه



بسیاری افراد در مقاطعی از زندگی خود احساس اندوه، خستگی، ناراحتی، تنهایی و... مانند اینها را در ساعات یا حتی روزهای متوالی تجربه می‌كنند، اما در برخی این مشخصات آنقدر عمیق و طولانی می‌شود كه به دام افسردگی می‌افتند.


افسردگی حس و علاقه به زندگی را نابود می‌كند. اطلاعات و توصیه‌های پی‌آمده شاید كمك كند كه برای جلوگیری از پیشرفت حس درماندگی، زودتر به خود آیید:
برخی از افسردگی‌ها از این موضوع نشأت می‌گیرد كه كسی فكر می‌كند دونده‌ای عالی است، اما درك نادرست او از سوی دیگران باعث شده به راه رفتن اكتفا كند.
اعتماد به نفس و مقاومت خود را از دست ندهید وگرنه بیش از اینها در چاه افسردگی فرو خواهید رفت. به خودتان بگویید حالا كه موقعیت دویدن فراهم نیست، به بهترین شیوه راه خواهم رفت، ولی ساكن و افسرده نخواهم ماند.
از فقط فكر كردن به مشكلات و فقط غصه خوردن دست بكشید، به جای آن به حل مشكلات روآورید، اطلاعات خود را در زمینه‌ای كه احساس عجز و ناتوانی از اصلاحش دارید، بیشتر كنید و دست به كار شوید.
این راه جواب نداد، یك راه دیگر، آن راه جواب نداد، هزار راه دیگر بیابید. هر چه بیشتر با احساس ناامیدی و غم حاصل از آن مأنوس شوید، نادانسته دیوار بن‌بست‌ها را برای خود قطورتر و بلندتر كرده‌اید و اصلاح یا حل مشكل را ناممكن‌تر.
پس از غرق‌شدن در تنهایی و فرو رفتن در احساسات ناشی از آن جلوگیری كنید. خود را به كاری مشغول كنید. كارهای مورد علاقه باعث منحرف كردن ذهنتان از فكر كردن به افكار دردناك یا تأثرآور می‌شود.
به زور هم شده ورزش كنید اما نه به‌گونه‌ای كه خسته و دردمند از ورزش و نرمش بازگردید. ورزش‌هایی در حد توان و بدون فشار آوردن به خود یا بدنتان باعث تقویت روحیه و شادابی شده، برای خروج حتی موقت از افسردگی مفید است. آنچه را باعث پدید آمدن و ماندگاری این وضع در شما شده، بیابید.

آن را با كسانی كه اطمینان دارید در میان بگذارید. در برخی افراد همین درد دل كردن و حرف زدن اثراتی مفید دارد. همان‌طور كه برای درمان سرماخوردگی ساده یا سرطان پیچیده، به پزشك و جراح مراجعه می‌كنید، با متخصصان و روان‌ درمانگرهایی مشاوره كنید و از آنها راهنمایی و كمك بخواهید كه فقط به حفظیات دوره گرفتن مدرك اكتفا نكرده‌اند. اختلالات و بیماری‌های تن و روان، هر دو باید درمان شود.
اگر به دیگران برای این اقدامات درمانی برچسب‌های منفی می‌زنید، لازم است نگاهتان را تغییر داده، اصلاح كنید وگرنه نباید برای درمان بیماری‌های جسمی و بدنی خود هم به پزشكان مراجعه كنید!




[ شنبه 15 مهر 1391 ] [ 10:12 ق.ظ ] [ شهاب ش ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

رد پایت بر غزل هایم چه زیبا مانده است
از تو وعشقت برای من همینهامانده است
کوله بارت رابدقت بستی اما خوب من
خاطرات خوب تودرذهن من جامانده است
سهم من بودی و هستی از تمام زندگی
گرچه،سهم من فقط درخواب ورویامانده است
عابر پس کوچه های خلوت تنهایی ام
بی تو اینجا، کوچه هم تنهای تنها مانده است
آمدی گفتم خدایا ماندگارش کن ولی
گر چه رفتی باز فریاد خدایا مانده است
بی تو،شب انقدرتاریک است،گویاماندنیست
من،نمیدانم امیدی هم به فردا مانده است
می روی دریا به جزر ممتدی اما بدان
ساحلت در ارزوی مد دریا مانده است
موضوعات
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
Online User
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید

ابزار وب

كد تقویم

ساخت كد صوتی آنلاین

كد تصویر تصادفی

دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

تماس با ما