قالب وبلاگ


نیلوفرانه
بسراغ من اگر می ایید...... 
نویسندگان
نظر سنجی
بنظر شما کدام یک از مطالب وبلاگ بهتر از سایر مطالب است؟








پیوندهای روزانه
برای افرادی كه چاق هستند لاغر شدن كار آسانی نیست و برای افرادی كه لاغرند و دوست دارند چند كیلویی اضافه‌وزن داشته باشند قضیه كاملا برعكس است و چاق شدن كار راحتی نیست




برترین ها:  برای اینكه چاق شوید و به اندام ایده‌آل خود نزدیك شوید در گام اول باید صبور باشید و به تغذیه‌ خود اهمیت ویژه‌ای بدهید. حتما شما هم از اطرافیان‌تان توصیه‌های گوناگونی برای چاق شدن شنیده‌اید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین توصیه ما برای شما این است كه زیاد غذا بخورید و حسابی ورزش كنید. برای چاق شدن رژیم غذایی درست و ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با توصیه‌های دیگر ما مطالعه‌ این مطلب را از دست ندهید.



باید عضله بیاورید نه چربی

در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای كم‌حجم و پركالری مانند كره، عسل، خرما و مغز دانه‌ها استفاده كنید. برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ موادغذایی پرخطر می‌روند مثلا میزان روغن غذا را زیاد می‌كنند یا شكر و شیرینی را در رژیم غذایی‌‌شان افزایش می‌دهند؛ در‌حالی كه در علم تغذیه چنین روشی به‌شدت رد می‌‌شود چون این نوع روش‌ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌‌های قلبی و عروقی شود!

بهتر است بدانید پخت غذا به ‌صورت آب‌پز سبب انتقال چربی و دیگر مواد مورد نیاز بدن، به آب غذا شده و مانع رسیدن آن به بدن می‌شود، بنابراین از مصرف غذاهای آب‌پز و كبابی در رژیم‌های چاقی باید تا حد ممكن پرهیز شود.



غذاهایی كه خوردن آنها واجب است

غذا خوردن مهم‌ترین عامل برای چاقی و اضافه‌وزن است. منطق حكم می‌كند كالری‌های دریافتی‌تان بیشتر از كالری‌هایی باشد كه می‌سوزانید. البته توجه داشته باشید این بدین معنی نیست كه هرچه دم‌دستان بود را بخورید، بلكه شما باید مواد غذایی مغذی مصرف كنید كه به دریافت عضله كمك كند نه اینكه چربی‌های مضر عایدتان شود.

از 5 تا 6 وعده غذایی در روز شروع كنید. صبحانه، ناهار، شام سرجای خود اما به این 3 وعده 3 وعده غذای دیگر نیز اضافه كرده و به‌طور منظم این رژیم را دنبال كنید. لازم است مواد غذایی سرشار از پروتئین را در اولویت برنامه‌ غذایی خود قرار دهید مثل گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزی‌ها و پنیر. برنامه‌ غذایی داشته باشید و این مواد غذایی را با دقت در برنامه‌ غذایی خود بگنجانید و به‌طور مرتب و متنوع از آنها استفاده كنید. غذایی كه می‌خورید مهم‌ترین بخش برنامه‌ اضافه‌وزن است.



استرس‌ها را كم كنید

محیطی كه لاغر‌ها در آن غذا می‌خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری كه می‌‌خواهد با غذا‌ خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد، اگر لاغر هستید سفره‌‌تان را رنگین كنید حتی اگر شده با یك شاخه گل. غذایتان باید خوش‌طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌تان غذا نخورید چون ممكن است از غذا دلزده شوید.



وعده‌های غذایی را زیاد كنید

در رژیم‌های چاقی توصیه نمی‌شود كه فرد فقط بخورد زیرا خوردن مهم نیست بلكه داشتن یك برنامه صحیح غذایی، رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت بیشتری برخوردار است.
هرچه به تعداد وعده‌های غذایی خود بیفزایید، كالری بیشتری دریافت می‌كنید.

 بهتر است در طول روز مثلا ۸‌وعده غذایی دارای ۵۰۰ كالری مصرف كنید تا اینكه ۴ وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ كالری را استفاده كنید.



میزان كالری مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

به ازای هر یك كیلو از وزن بدن‌تان، روزانه به ۲٠ كالری نیاز دارید تا بدن‌تان قادر به ترمیم و رسیدگی به تمام اجزای بدن باشد. برای افزایش وزن، باید حداقل ۵٠٠ كالری در هر وعده غذایی مصرف كنید تا میزان كالری دریافتی‌‌تان از حد طبیعی بیشتر و موجب افزایش وزن شود. همچنین باید برنامه غذایی شما به‌گونه‌ای باشد تا بدون افزایش میزان چربی و دریافت آن، به مقدار زیاد وزن‌تان را افزایش دهد.



برای چاق شدن ورزش كنید

همان طور كه گفتیم تغذیه‌ خوب و زیاد، مهم‌ترین عاملی است كه می‌تواند شما را چاق‌تر كند اما توجه داشته باشید كه غذا خوردنِ صرف، چربی می‌آورد. برای اینكه متناسب و خوش فرم چاق شوید هفته‌ای 3 تا 4 جلسه ورزش كنید. ورزش بدن شما را تحریك می‌كند و سرعت چاق شدن‌تان را بالا می‌برد. ورزش‌های بدن‌سازی (از دمبل‌های كوچك گرفته تا كار با دستگاه‌های وزنه‌برداری) انجام دهید. اگر فرصت ندارید كه هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حركات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربی تمرین كنید و سپس در خانه به ورزش ادامه دهید.



بعد از ورزش غذا بخورید

بعد از یك تمرین سخت و پیوسته، فیبرهای ماهیچه‌ای شما برای دریافت غذا فریاد می‌زنند در واقع یك وعده غذایی بعد از تمرین خوب و مناسب، مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز برای كسی كه قصد افزایش وزن دارد، به شمار می‌رود. همیشه سعی كنید تا یك ساعت بعد از گذشت تمرین، حتما این وعده غذایی را مصرف كنید تا بهترین نتیجه را دریافت كنید. بدن شما در این مرحله بیشترین ظرفیت دریافت پروتئین را نسبت به هر زمان دیگری در طول روز خواهد داشت. عموما شما باید سعی كنید 40 تا 50 گرم پروتئین و بیش از 5/1 برابر این مقدار كربوهیدرات را پس از هر بار تمرین مصرف كنید.



چه زمانی چه چیزی بخورید؟

حواس‌تان باشد كه سالاد و سوپ هم باید پس از وعده ‌اصلی غذایی مصرف شود؛ علاوه بر این در رژیم‌های غذایی چاقی باید مایعات را در آخر وعده ‌غذایی استفاده‌كرده و از مصرف آن قبل از غذا و حین وعده غذایی به‌دلیل پرشدن حجم معده، پرهیز شود، لاغرها باید صبحانه‌ را دیرتر از وقت معمول و حداقل با رعایت فاصله زمانی 2 ساعت پس از بیدار شدن، بخورند. بهتر است افراد در طول دوران رژیم غذایی تا حد ممكن دیرتر شام‌ بخورند و زودتر به تختخواب بروند، در واقع خوابیدن با شكم پر به افزایش وزن كمك می‌كند. بهتر است وعده غذایی قبل از خواب حاوی مواد پروتئین‌ساز كم‌چرب و نیز كربوهیدرات‌های ساده باشد.



مولتی‌ویتامین‌ها را فراموش نكنید

غذاهای كم‌حجم – پركالری معمولا فاقد مواد غذایی میكروبی مثل: ویتامین‌ها، آب و مواد معدنی مهم هستند كه برای جبران آن مصرف روزانه مولتی‌ویتامین توصیه می‌شود. ویتامین‌ها برای ساخت و ترمیم مواد غذایی میكروبی ضروری هستند. سعی كنید آنها را در بین غذا مصرف كنید تا جذب سریع‌تری داشته باشند.



طبقه بندی: پزشکی سلامت،
[ چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ] [ 12:35 ب.ظ ] [ شهاب ش ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

رد پایت بر غزل هایم چه زیبا مانده است
از تو وعشقت برای من همینهامانده است
کوله بارت رابدقت بستی اما خوب من
خاطرات خوب تودرذهن من جامانده است
سهم من بودی و هستی از تمام زندگی
گرچه،سهم من فقط درخواب ورویامانده است
عابر پس کوچه های خلوت تنهایی ام
بی تو اینجا، کوچه هم تنهای تنها مانده است
آمدی گفتم خدایا ماندگارش کن ولی
گر چه رفتی باز فریاد خدایا مانده است
بی تو،شب انقدرتاریک است،گویاماندنیست
من،نمیدانم امیدی هم به فردا مانده است
می روی دریا به جزر ممتدی اما بدان
ساحلت در ارزوی مد دریا مانده است
موضوعات
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
Online User
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید

ابزار وب

كد تقویم

ساخت كد صوتی آنلاین

كد تصویر تصادفی

دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

تماس با ما
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو